Założenia dydaktyczno-wychowawcze – czerwiec

Tydzień  XXXVII.  Bezpieczne wakacje

  • Rozwijanie świadomości zasad bezpieczeństwa nad wodą (jezioro, morze, basen), kształtowanie postaw odpowiedzialności za własne życie i zdrowie, utrwalenie znajomości numerów alarmowych
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie i przyrodę podczas wakacyjnych wędrówek, rozwijanie umiejętności przewidywania zagrożeń w naturalnym środowisku, wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i umiejętności proszenia o pomoc
  • Uświadomienie dzieciom zagrożeń wynikających z nadmiernej ekspozycji na słońce, kształtowanie prawidłowych nawyków chroniących przed przegrzaniem i poparzeniami
  • Utrwalenie znajomości podstawowych zasad ruchu drogowego, kształtowanie nawyków bezpiecznego zachowania jako pieszy i pasażer, wdrażanie odpowiedzialności za siebie i innych w przestrzeni publicznej
  • Kształtowanie umiejętności poznawani zagrożeń , rozwijanie postaw asertywnych i poczucia własnych granic, utrwalenie zasad reagowania na kontakt z nieznajomymi i sytuacje budzące niepokój

Tydzień XXXVII.I W drodze do celu

  • kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w środkach transportu, zapoznanie z uczuciem zniecierpliwienia, doskonalenie umiejętności radzenia sobie ze znudzeniem
  • trening pamięci, zapoznanie z nazwami kilku środków transportu, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania ilościowego, kształtowanie umiejętności klasyfikowania, doskonalenie umiejętności uzasadniania swojego zdania
  • poszerzanie wiadomości o otaczającym świecie, nauka krytycznego myślenia, doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej, rozróżnianie dźwięków wysokich i niskich, doskonalenie umiejętności współpracy

Tydzień XXXIX. Morskie opowieści

  • poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i wyciszenia, doskonalenie sprawności ruchowej
  • zapoznanie z pracą marynarza, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo–ruchowej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie i czekania na swoją kolej
  • przeliczanie elementów w zbiorze, kontynuowanie rytmów, klasyfikowanie zwierząt ze względu na środowisko życia, doskonalenie orientacji w przestrzeni, kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu, rozwijanie słownictwa, poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, rozwijanie współpracy
  • poszerzanie słownictwa dotyczącego morskich podróży, ćwiczenie pamięci słuchowej, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie ciekawości i wyobraźni

Tydzień XL. Szlakiem wakacyjnych przygód

  • poszerzenie wiedzy na temat zasad bezpieczeństwa podczas wakacji, doskonalenie umiejętności wypowiadania się, kształtowanie bezpiecznej postawy oraz rozwijanie świadomości występowania zagrożeń
  • utrwalenie znajomości nazw garderoby oraz umiejętności klasyfikowania ubioru ze względu na porę roku, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, wzbogacenie słownictwa, kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
  • rozwijanie umiejętności kodowania i klasyfikowania ze względu na wskazane cechy, porównywanie długości, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie logicznego myślenia, rozwijanie empatii wobec zwierząt, rozwijanie postawy badacza
  • utrwalenie nazw instrumentów, poszerzanie wiedzy na temat piasku, doskonalenie ekspresji muzycznej i plastycznej, kształtowanie ciekawości na otaczający świat
Scroll to Top
Przejdź do treści