- Witamy w Tropicielach
Wszystkiego najlepszego w nowym roku szkolnym
- PODZIĘKOWANIA DLA RODZICÓW
- dziękujemy rodzicom Zuzi N. za pomoc przy składaniu zabawek i za zaangażowanie przy zakupie materiałów pomocniczych do nauki,
- dziękujemy tacie Kuby W. i mamie Wiktorii P. za zakup kleju do grupy,
- dziękujemy rodzicom Marcelinki S., mamie Dominiki D., mamie Stasia R., mamie Alka Z. za papier xero,
- dziękujemy mamie Alka Z. za piękne kwiatki oraz za ozdoby Świąteczne na okna w sali i na wejście do przedszkola,
- dziękujemy mamie Marcelinki S.za zakup choinki i ozdoby Świąteczne do sali ,
- dziękujemy mamie Klary i Leonka za ozdoby choinkowe,
- dziękujemy mamie Oliwiera za ozdobioną choineczkę do sali,
- dziękujemy Radzie Rodziców za zaangażowanie w organizację przedszkolnych atrakcji, a szczególnie za bogatego Mikołaja.
- W grupie pracują:
Mańkowska Wiesława – mankowska.przedszkoledabrowa@edulomianki.pl
Orlecka Ewa – e.orlecka@edulomianki.pl
od 7.30 – 12.00 do 16.30 ( zmiany tygodniowe )
pracownik obsługi : Ayouty Renata
- TEMATY KOMPLEKSOWE
WRZESIEŃ:
- W przedszkolu.
- Moja miejscowość.
- Ja, ty i środowisko.
- Dary jesieni.
PAŹDZIERNIK:
- W zdrowym ciele zdrowy duch.
- Jesienią w parku.
- Jesienią w lesie.
- Przygotowania do zimy.
LISTOPAD
1.Na starej fotografii.
2.Mój dom-Polska.
3.Jesienna muzyka.
4.Mali artyści.
5.Cieplo i zimno.
GRUDZIEŃ
1.Świąteczne pocztówki.
2.Zwierzęta zimą.
3. Spotkanie przy wigilijnym stole.
4. Świąteczne zwyczaje.
STYCZEŃ
1.Skok w nowy rok.
2. Wszędzie biało.
3. Babcia i dziadek.
4. Zimowe zabawy.
LUTY
1.Nasze ulubione basnie.
2.Karnawał.
3.Dawno temu.
4.Kiedy patrzę w niebo.
MARZEC
- Oznaki wiosny.
- Wszystko rośnie.
- Pracowita wiosna.
- Święta Wielkanocne.
KWIECIEŃ
- Na wsi.
- Praca rolnika.
- Chronimy środowisko.
- Kto ty jesteś?
- ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ
- Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
- Poznanie topografii przedszkola.
- Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
- Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
- Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
- Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.
- Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
- Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
- Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.
- Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
- Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Zestawy ćwiczeń porannych nr: 1, 2. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 1, 2.
- Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
- Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
- „Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
- Dzień Przedszkolaka.
PAŹDZIERNIK
- Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
- Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.
- Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
- Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki.
- Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.
- Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.
- Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
- Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 oraz liter a, A, l, L, m, M; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
- Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijanie myślenia logicznego.
- Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
- Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
- Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
- Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych, drzew.
- Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.
- Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
- Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami
- Zestawy ćwiczeń porannych nr: 3, 4.
- Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 3, 4.
LISTOPAD
- Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
- Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
- Utrwalenie znajomości symboli narodowych.
- Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
- Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.
- Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
- Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2, 3 oraz liter e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
- Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
- Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
- Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
- Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
- Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
- Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
- Zestawy ćwiczeń porannych nr: 5, 6.
- Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 5, 6.
GRUDZIEŃ
- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
- Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
- Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia i Mikołajem.
- Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.
- Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej (kolejność czynności).
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
- Wprowadzenie liter k, K, u, U; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
- Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
- Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
- Poznanie funkcji instytucji usługowych na przykładzie poczty.
- Poznanie dawnych i współczesnych sposobów komunikowania się i przesyłania informacji.
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 7, 8.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7, 8.
STYCZEŃ
- Wdrażanie do właściwego ubierania się – zgodnego z porą roku.
- Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami por roku.
- Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
- Rozwijanie myślenia logicznego poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.
- Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg dwóch lub więcej cech.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
- Poznanie obrazu graficznego cyfr 4 i 5.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.
- Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
- Wprowadzenie liter p, P ,b, B; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
- Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
- Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 9, 10.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9, 10.
LUTY
- Prowadzenie zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i nabywania odporności.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
- Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
- Rozwijanie pamięci wzrokowej.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.
- Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
- Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
- Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
- Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
- Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów.
- Wprowadzenie liczb 6, 7 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
- Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
- Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
- Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
- Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
- Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
- Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.
- Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
- Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem; rozwijanie umiejętności improwizowania.
- Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
- Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.
- Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
- Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
- Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
- Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
- Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 11, 12.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11, 12.
MARZEC
- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku;
- Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla przedwiośnia i wiosny.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;
- Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw, kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków, wprowadzenie znaku =.
- Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
- Wprowadzenie liter g, G, c, C; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką;
- Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
- Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 13, 14.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13, 14.
KWIECIEŃ
- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Nazywanie zwierząt i ich potomstwa, poznanie roli zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.
- Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Kształtowanie przywiązania do symboli narodowych.
- Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;
- Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą cyfr(1–8) i znaków (=, +).
- Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
- Wprowadzenie liter j, J; w, W; f, F odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
- Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
- Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 15, 16.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4, 5.
- Ramowy rozkład dnia:
7:30 – 8:15 Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, itp. Praca wyrównawcza- indywidualna i zespołowa, praca z dzieckiem zdolnym – indywidualna i zespołowa. Porządkowanie miejsca pracy i zabawy. 8:15 – 8:30 Ćwiczenia poranne. Czynności osobisto-higieniczne oraz przygotowanie do śniadania. 8:30 – 9:00 Śniadanie 9:00 – 9:15 Przygotowanie do wyjścia do ogrodu. 9:15 – 10:15 Pobyt w ogrodzie – obserwacje przyrodnicze, zabawy na sprzęcie ogrodowym, zabawy dowolne. 10:15 – 10:30 Powrót z ogrodu, pobyt w szatni. 10:30 – 10:45 Przygotowanie do zajęć. 10:45 – 11:45 Zajęcia organizowane z całą grupą. 11:45 – 12:00 Zabawa ruchowa. Czynności osobisto-higieniczne w łazience. Przygotowanie obiadu. 12:00 – 12:45 Obiad. 12:45 – 13:00 Odpoczynek. 13:00 – 14:20 Zajęcia organizowane z całą grupą. Zabawa ruchowa. 14:20 – 14:30 Czynności osobisto-higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku. 14:30 – 15:00 Podwieczorek. 15:00 – 16:30 Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, itp. Praca wyrównawcza – indywidulana i zespołowa, praca z dzieckiem zdolnym – indywidualna i zespołowa. Porządkowanie miejsca pracy i zabawy. Język angielski : poniedziałek godz. 10.40, czwartek godz. 11.10.
Rytmika : wtorek godz.12.30, środa godz. 11.45.
- Co się wydarzyło?
Nasza grupa uczestniczy w projektach:
„Świat w przedszkolu”’
„Kubusiowi przyjaciele natury”
„Klub mleczaka”
„Mówię językiem żyrafy”.
„Czyściochowo”.
„Zdrowo jem, więcej wiem!”
Obchodziliśmy:
Dzień Kropki, Dzień Przedszkolaka, Dzień chłopaka, Dzień dziewczynki, Dzień drzewa, Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Braliśmy udział w konkursie „Palemka Wielkanocna”.
W grupie rozdawaliśmy sobie walentynkowe laurki. Zbieraliśmy je do czerwonego, walentynkowego pudełka.
Zabawa karnawałowa była wesoła i bardzo udana.
Bardzo kochamy Babcie i Dziadków, przygotowaliśmy dla Nich wiersze i piosenki oraz własnoręcznie wykonane upominki.
Dzieci z Tropicieli przygotowały piękne dekoracje Świąteczne.
6 grudnia odwiedził nas Mikołaj. Zabawa była wspaniała, a Mikołaj obiecał, że odwiedzi nas w Wigilię w domach…
Braliśmy udział w koncertach muzycznych :
„Instrumenty muzyczne-gitara”
„Fantazja”
Braliśmy udział w akcjach:
„Europejski tydzień sportu”
„Przytul się do drzewa”
„Przedszkole pamięta”
Próbna ewakuacja
„19 dni przeciwko przemocy”
„Sprzątamy dla Polski”
Kontynuujemy akcję „Góra grosza” – do 29 lutego2024r.
i „Tydzień dobrych relacji” : 20-24.11.2023r.
„Przedszkole do hymnu”
Nasz kolega Alek wraz z Rodzicami wziął udział w konkursie „Symbole Narodowe”.