• Witamy w Tropicielach

    Wszystkiego najlepszego w nowym roku szkolnym

  • PODZIĘKOWANIA DLA RODZICÓW
    • dziękujemy rodzicom Zuzi N. za pomoc przy składaniu zabawek i za zaangażowanie przy zakupie materiałów pomocniczych do nauki,
    • dziękujemy tacie Kuby W. i mamie Wiktorii P. za zakup kleju do grupy,
    • dziękujemy rodzicom Marcelinki S., mamie Dominiki D., mamie Stasia R., mamie Alka Z. za papier xero,
    • dziękujemy mamie Alka Z. za piękne kwiatki oraz za ozdoby Świąteczne na okna w sali i na wejście do przedszkola,
    • dziękujemy mamie Marcelinki S.za zakup choinki i ozdoby Świąteczne do sali ,
    • dziękujemy mamie Klary i Leonka za ozdoby choinkowe,
    • dziękujemy mamie Oliwiera za ozdobioną choineczkę do sali,
    • dziękujemy Radzie Rodziców za zaangażowanie w organizację przedszkolnych atrakcji, a szczególnie za bogatego Mikołaja.
  • W grupie pracują:

    Mańkowska Wiesława – mankowska.przedszkoledabrowa@edulomianki.pl

    Orlecka Ewa – e.orlecka@edulomianki.pl

    od 7.30 – 12.00 do 16.30 ( zmiany tygodniowe )

    pracownik obsługi : Ayouty Renata

  • TEMATY KOMPLEKSOWE

    WRZESIEŃ:

    1. W przedszkolu.
    2. Moja miejscowość.
    3. Ja, ty i środowisko.
    4. Dary jesieni.

    PAŹDZIERNIK:

    1. W zdrowym ciele zdrowy duch.
    2. Jesienią w parku.
    3. Jesienią w lesie.
    4. Przygotowania do zimy.

    LISTOPAD

    1.Na starej fotografii.

    2.Mój dom-Polska.

    3.Jesienna muzyka.

    4.Mali artyści.

    5.Cieplo i zimno.

    GRUDZIEŃ

    1.Świąteczne pocztówki.

    2.Zwierzęta zimą.

    3. Spotkanie przy wigilijnym stole.

    4. Świąteczne zwyczaje.

    STYCZEŃ

    1.Skok w nowy rok.

    2. Wszędzie biało.

    3. Babcia i dziadek.

    4. Zimowe zabawy.

    LUTY

    1.Nasze ulubione basnie.

    2.Karnawał.

    3.Dawno temu.

    4.Kiedy patrzę w niebo.

    MARZEC

    1. Oznaki wiosny.
    2. Wszystko rośnie.
    3. Pracowita wiosna.
    4. Święta Wielkanocne.

    KWIECIEŃ

    1. Na wsi.
    2. Praca rolnika.
    3. Chronimy środowisko.
    4. Kto ty jesteś?
  • ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

    WRZESIEŃ

    • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
    • Poznanie topografii przedszkola.
    • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
    • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
    • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
    • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.
    • Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
    • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
    • Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
    • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.
    • Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.
    • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
    • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
    • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
    • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
    • Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
    • Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;
    • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
    • Nauka piosenek i pląsów.
    • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
    • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 1, 2. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 1, 2.
    • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
    • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
    • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
    • „Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
    • Dzień  Przedszkolaka.

    PAŹDZIERNIK

    • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
    • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.
    • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
    • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki.
    • Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.
    • Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.
    • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
    • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
    • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
    • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 oraz liter a, A, l, L, m, M; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
    • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
    • Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.
    • Nauka piosenek i pląsów.
    • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
    • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
    • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej  – rozwijanie myślenia logicznego.
    • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
    • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
    • Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
    • Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych, drzew.
    • Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.
    • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
    • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami
    • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 3, 4.
    • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 3, 4.

    LISTOPAD

    • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
    • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
    • Utrwalenie znajomości symboli narodowych.
    • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
    • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
    • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
    • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.
    • Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza.
    • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
    • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2, 3 oraz liter e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
    • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
    • Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;
    • Nauka piosenek i pląsów.
    • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
    • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
    • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
    • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
    • Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
    • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
    • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
    • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 5, 6.
    • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 5, 6.

    GRUDZIEŃ

    • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
    • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
    • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
    • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
    • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
    • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
    • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
    • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia i Mikołajem.
    • Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
    • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech.
    • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
    • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.
    • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
    • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej (kolejność czynności).
    • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
    • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
    • Wprowadzenie liter k, K, u, U; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.
    • Nauka piosenek i pląsów.
    • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
    • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
    • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
    • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
    • Poznanie funkcji instytucji usługowych na przykładzie poczty.
    • Poznanie dawnych i współczesnych sposobów komunikowania się i przesyłania informacji.
    • Zestaw ćwiczeń porannych nr 7, 8.
    • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7, 8.

    STYCZEŃ

    • Wdrażanie do właściwego ubierania się – zgodnego z porą roku.
    • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
    • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
    • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami por roku.
    • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
    • Rozwijanie myślenia logicznego  poprzez prowadzenie obserwacji i doświadczeń oraz wyciągania wniosków.
    • Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.
    • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
    • Kształtowanie przywiązania do swojej rodziny, szczególnie do dziadków, obchodzenie ich święta.
    • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania wg dwóch lub więcej cech.
    • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
    • Poznanie obrazu graficznego cyfr 4 i 5.
    • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.
    • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
    • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
    • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
    • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
    • Wprowadzenie liter p, P ,b, B; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.
    • Nauka piosenek i pląsów.
    • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
    • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
    • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
    • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
    • Zestaw ćwiczeń porannych nr 9, 10.
    • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 9, 10.

    LUTY

    • Prowadzenie zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i nabywania odporności.
    • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
    • Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
    • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
    • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
    • Rozwijanie pamięci wzrokowej.
    • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.
    • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
    • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
    • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
    • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
    • Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów.
    • Wprowadzenie liczb 6, 7 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
    • Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
    • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
    • Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
    • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
    • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
    • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
    • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.
    • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
    • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
    • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem; rozwijanie umiejętności improwizowania.
    • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
    • Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.
    • Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
    • Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.
    • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
    • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
    • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
    • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
    • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
    • Zestaw ćwiczeń porannych nr 11, 12.
    • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11, 12.

    MARZEC

    • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
    • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
    • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
    • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku;
    • Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla przedwiośnia i wiosny.
    • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
    • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
    • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;
    • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
    • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw, kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków, wprowadzenie znaku =.
    • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
    • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
    • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
    • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
    • Wprowadzenie liter g, G, c, C; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
    • Nauka piosenek i pląsów.
    • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
    • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką;
    • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
    • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
    • Zestaw ćwiczeń porannych nr 13, 14.
    • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13, 14.

    KWIECIEŃ

    • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
    • Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
    • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
    • Nazywanie zwierząt i ich potomstwa, poznanie roli zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.
    • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
    • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
    • Kształtowanie przywiązania do symboli narodowych.
    • Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego.
    • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;
    • Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
    • Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą cyfr(1–8) i znaków (=, +).
    • Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
    • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
    • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
    • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
    • Wprowadzenie liter j, J; w, W; f, F odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
    • Nauka piosenek i pląsów.
    • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
    • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
    • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
    • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
    • Zestaw ćwiczeń porannych nr 15, 16.
    • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4, 5.
  • Ramowy rozkład dnia:

      7:30 – 8:15Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, itp. Praca wyrównawcza- indywidualna i zespołowa, praca z dzieckiem zdolnym – indywidualna i zespołowa. Porządkowanie miejsca pracy i zabawy.
      8:15 – 8:30Ćwiczenia poranne. Czynności osobisto-higieniczne oraz przygotowanie do śniadania.
    8:30 – 9:00Śniadanie  
    9:00 – 9:15Przygotowanie do wyjścia do ogrodu.
    9:15 – 10:15Pobyt w ogrodzie – obserwacje przyrodnicze, zabawy na sprzęcie ogrodowym, zabawy dowolne.
    10:15 – 10:30Powrót z ogrodu, pobyt w szatni.  
    10:30 – 10:45Przygotowanie do zajęć.  
    10:45 – 11:45Zajęcia organizowane z całą grupą.
      11:45 – 12:00Zabawa ruchowa. Czynności osobisto-higieniczne w łazience. Przygotowanie obiadu.
    12:00 – 12:45Obiad.  
    12:45 – 13:00Odpoczynek.
    13:00 – 14:20Zajęcia organizowane z całą grupą. Zabawa ruchowa.
    14:20 – 14:30Czynności osobisto-higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku.
    14:30 – 15:00Podwieczorek.
    15:00 – 16:30Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, itp. Praca wyrównawcza – indywidulana i zespołowa, praca z dzieckiem zdolnym – indywidualna i zespołowa. Porządkowanie miejsca pracy i zabawy.

    Język angielski : poniedziałek godz. 10.40, czwartek godz. 11.10.

    Rytmika : wtorek godz.12.30, środa godz. 11.45.

  • Co się wydarzyło?

    Obchodziliśmy:

    Dzień Kropki, Dzień Przedszkolaka, Dzień chłopaka, Dzień dziewczynki, Dzień drzewa, Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.

    Braliśmy udział w konkursie „Palemka Wielkanocna”.

    W grupie rozdawaliśmy sobie walentynkowe laurki. Zbieraliśmy je do czerwonego, walentynkowego pudełka.

    Zabawa karnawałowa była wesoła i bardzo udana.

    Bardzo kochamy Babcie i Dziadków, przygotowaliśmy dla Nich wiersze i piosenki oraz własnoręcznie wykonane upominki.

Scroll to Top
Skip to content