– budzenie zainteresowania salą przedszkolną i znajdującymi się w niej zabawkami
-kształtowanie zainteresowania drugą osobą
– zachęcenie do samodzielności podczas czynności samoobsługowych i porządkowych
-rozpoznawanie sygnału dźwiękowego oznaczającego zbiórkę
-poznawanie nazw pomieszczeń w przedszkola
-wdrażanie do sprzątania zabawek po skończonej zabawie
-kształtowanie umiejętności rozróżniania pojęć duży , mały
-kształtowanie uważności podczas zabaw w przedszkolnym ogrodzie
-poznanie zasad i mów w grupie
-rozwijanie zainteresowań konstrukcyjnych w zabawach klockami
-wdrażanie do czynnego uczestniczenia w zabawach z grupą
-kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni
-rozwijanie słownika dzieci o pojęcia związane z ruchem drogowym
-posługiwanie się pojęciem zebra
-zapoznanie się z wyglądem policjanta
-wzmacnianie mięśni rąk i nóg podczas ćwiczeń gimnastycznych
-rozpoznawanie i nazywanie podstawowych części ciała
-kształtowanie umiejętności ustawiania się w kole wiązanym i reagowania na określony sygnał
-kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas rysowanie i innych prac plastycznych
-rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów związanych z higieną