Założenia dydaktyczne na miesiąc listopad 2024

  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie
    umiejętności wyrażania emocji
  • kształtowanie umiejętności nazywania członków najbliższej rodziny, zapoznanie z rolą rodziny w
    życiu dziecka, doskonalenie umiejętności rozmawiania o osobach bliskich
  • trening pamięci, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, uwrażliwianie na
    potrzebę niesienia pomocy innym
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania zależności między poszczególnymi członkami rodziny,
    zapoznanie z nazwą drzewo genealogiczne, rozwijanie umiejętności posługiwania się
    określeniami: najpierw, potem, na końcu
  • kształtowanie umiejętności rytmicznych, zapoznanie z hymnem Polski, doskonalenie koncentracji
    uwagi
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych, zapoznanie z terminami
    ojczyzna oraz patriotyzm, wdrażanie do odpowiedzialności
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, zapoznanie z miejscem
    zamieszkania poszczególnych zwierząt, rozwijanie umiejętności sylabizowania
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności koncentracji
    uwagi, rozwijanie umiejętności reagowania na umówiony sygnał
  • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań, zapoznanie ze zwierzętami
    gospodarskimi, trening pamięci
  • nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozumienie prostych poleceń,
    integracja grupy w trakcie zabaw ruchowych
  • nazywanie części ciała, rozwijanie świadomości własnego ciała, przeżywanie radości ze wspólnej
    zabawy
  • rozwijanie myślenia matematycznego, utrwalenie pojęcia: para, rozróżnianie prawej i lewej
    strony, kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej
  • zapoznanie ze zmysłami: wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku, rozwijanie inwencji twórczej,
    wdrażanie do poszanowania zabawek
  • kształtowanie motoryki małej, doskonalenie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do sprzątania
    stanowiska pracy po skończonej zabawie
  • doskonalenie umiejętności opisywania różnic między snem ludzi i zwierząt, poszerzanie wiedzy
    na temat zmian zachodzących w przyrodzie podczas zimy, wzmacnianie empatii i troski o innych
    w trudnych warunkach zimowych
  • rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia otaczającego świata, nauka rozpoznawania i
    nazywania różnych zwierząt, nauka szacunku do zwierząt i środowiska naturalnego
  • rozwijanie umiejętności matematycznych, stymulowanie aktywności fizycznej, kształtowanie
    umiejętności skupienia uwagi
  • zauważanie zmian w wyglądzie zwierząt, kształtowanie umiejętności formułowania wypowiedzi,
    wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, wdrażanie do samodzielności
  • wspieranie rozwoju percepcji sensorycznej, nabywanie umiejętności plastycznych, rozwijanie
    umiejętności rozumienia prostych instrukcji i wykonywania zadań, wspieranie samodzielności i
    kreatywności

Scroll to Top
Skip to content