- Mańkowska Wiesława – mankowska.przedszkoledabrowa@edulomianki.pl
- Zakrzewska Dorota – zakrzewska.przedszkoledabrowa@edulomianki.pl
PODZIĘKOWANIA DLA RODZICÓW:
- dla mamy Jasia za materiały plastyczne
- dla taty Nadii za materiały plastyczne
- dla mamy Izy i Julka za zbieranie pieniążków na pakiety dydaktyczne dla dzieci, ubezpieczenie
- wszystkim Rodzicom za przynoszenie do grupy materiałów higienicznych ( chusteczki itp.)
- dla taty Tymka za przyniesienie kasztanów
- dla wszystkich Rodziców, kórzy upominkami i słodyczami uświetnili Dzień Przedszkolaka.
Tematy kompleksowe na miesiąc wrzesień:
- Witamy po wakacjach.
- Wokół nas.
- Nasze pasje, nasze bziki.
- Jesień w naszej okolicy.
Tematy kompleksowe na miesiąc październik:
- Zwierzęta jesienią.
- Pogoda w kratkę,
- Zdrowie na talerzu.
- Bajkostwory i potwory.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE- BIEDRONKI- WRZESIEŃ
- utrwalenie znajomości imion koleżanek i kolegów, rozwijanie umiejętności określania podobieństw między ludźmi i pozytywnego wypowiadania się na ich temat, kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz poszanowania innych, wdrażanie do kulturalnego zwracania się do siebie
- kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej, budowanie wiedzy o świecie przyrody za pomocą zmysłów, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
- tworzenie znaków graficznych, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie
- ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny
- zaznajomienie z pracownikami przedszkola, wzbogacenie słownictwa o określenia dotyczące zawodów, kształtowanie odwagi w kontaktach z osobami z bliskiego otoczenia
- rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu i używania przyimków: za, przed, obok, na, nad, kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i czekania na swoją kolej
- zapoznanie dzieci z siłą oddziaływania naelektryzowanych przedmiotów, rozbudzanie ciekawości poznawczej, utrwalenie znajomości wyposażenia łazienki, wdrażanie do dbania o czystość
- rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie empatii i wrażliwości
- wprowadzenie pojęć pasja, zainteresowanie i hobby, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych zainteresowań, kształtowanie umiejętności organizowania różnych form spędzania czasu wolnego
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat ulubionego zajęcia, wzbogacanie słownika czynnego, wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań, ulubionych zajęć innych dzieci w grupie
- rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża, większa niż…, mniejsza niż…, rozwijanie umiejętności komunikacji, obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników, kształtowanie poczucia pewności siebie w podejmowaniu decyzji
- poszerzenie wiedzy na temat opieki nad pupilem, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności
- rozwijanie zdolności twórczych dziecka, kształtowanie umiejętności manipulacyjnych, wyzwalanie dziecięcej radości podczas zabaw związanych z rywalizacją
- doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami, kształtowanie umiejętności poszukiwania nowych doświadczeń, wdrażanie do swobodnego wyrażania emocji na forum
- wprowadzenie litery „o, O” na podstawie wyrazu „owoc”, rozwijanie umiejętności rozpoznawania jesiennych owoców z polskich sadów i utrwalenie znajomości ich nazw, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat, wdrażanie do inicjowania zabaw w grupie
- utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej, doskonalenie umiejętności odczytywania znaków, rozwijanie umiejętności określania stron lewej i prawej, wyrabianie nawyku uważnej obserwacji otoczenia podczas spaceru
- utrwalanie znajomości nazw owoców rosnących w polskich sadach i ogrodach, wspomaganie integracji sensorycznej, kształtowanie umiejętności wykorzystania owoców w jadłospisie, wdrażanie do zdrowego odżywiania
- aktywizowanie twórczego myślenia, kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką, kształtowanie umiejętności podążania za prowadzącym, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał
- zabawy poranne
- ćwiczenia gimnastyczne.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – BIEDRONKI – PAŹDZIERNIK
- propagowanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami leśnymi, kształtowanie postawy szacunku wobec świata zwierząt
- zapoznanie z obrazem graficznym litery „a, A”, wzbogacanie wiedzy o świecie przyrody, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli pełnymi zdaniami
- wprowadzenie liczby 1, doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności odczuwania radości z gromadzenia nowych doświadczeń matematycznych
- poszerzanie wiedzy ogólnej na temat zwierząt, kształtowanie umiejętności określania kierunków względem siebie, rozwijanie wrażliwości na piękno świata zwierząt
- rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności dostrzegania bogactwa różnorodności w świecie przyrody, kształtowanie umiejętności czerpania radości z uczestnictwa we wspólnych zabawach
- kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą, doskonalenie umiejętności samodzielnego szukania rozwiązań trudnych sytuacji
- kształtowanie słuchu fonemowego, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „m, M”, doskonalenie umiejętności współpracy
- kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów, zapoznanie z graficznym zapisem liczby 2, uświadomienie korzyści płynących z grania w różnego rodzaju gry
- kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych, zapoznanie z różnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, przełamywanie nieśmiałości społecznej
- kształtowanie wyczucia estetyki, utrwalanie znajomości piosenki oraz rodzajów pogody, doskonalenie pamięci i koncentracji
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, zachęcanie do poszukiwania sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami
- kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „t, T”, doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie
- zapoznanie z graficznym zapisem liczby 3, kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z monetami o wartości 1 zł i 2 zł, doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
- kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i nadziemnych części roślin, utrwalanie znajomości nazw jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy
- kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie ze sposobem przygotowywania soku ze świeżych warzyw i owoców, doskonalenie umiejętności plastyczno-technicznych
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw, oswajanie się z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „e, E”, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
- kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 4, zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 4, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
- kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości, wzbogacanie wiedzy o zwierzętach, rozwijanie dziecięcej kreatywności
- nabywanie umiejętności podążania za prowadzącym, rozwijanie kreatywności ruchowej, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, aktywizacja całego ciała, stosowanie ruchów o swobodnym przepływie i skrętnych kierunkach, zapoznanie z wpływem muzyki na nastrój człowieka, rozwijanie dziecięcej kreatywności