• Nauczyciele

    Anna Figurna

    a.figurna@edulomianki.pl

    Pomoc nauczyciela

    Wioletta Grzelak

    Zajęcia dodatkowe:

    Język angielski:

    poniedziałek 9.10 – 9.25

    wtorek 11.15 – 11.30

    Zajęcia grupowe z panią logopedą:

    środa 10.00

    Zajęcia grupowe z panią psycholog:

    czwartek: 9.45

    Tematy kompleksowe na miesiąc wrzesień:

    1. Nasza grupa.
    2. Emocje i uczucia.
    3. Jesienne impresje.
    4. Babie lato.

    Tematy kompleksowe na miesiąc październik:

    1. Kody jesieni.
    2. W krainie emocji i uczuć.
    3. W krainie zdrowia.
    4. Wśród zwierząt.

    Założenia dydaktyczne na wrzesień 2025 r.

    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

    • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
    • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.
    • Usprawnianie motoryki małej.
    • Rozwijanie percepcji wzrokowej.
    • Rozwijanie percepcji słuchowej.
    • Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.
    • Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
    • Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

    Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

    • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.
    • Społeczny obszar rozwoju dziecka
    • Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.
    • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.

    Poznawczy obszar rozwoju dziecka

    • Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
    • Reagowanie na przerwę w muzyce.
    • Rozwijanie mowy i myślenia.
    • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
    • Kształtowanie umiejętności przeliczania.
    • Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
    • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć.
    • Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia.
    • Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
    • Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie.
    • Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
    • Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich.

    Założenia dydaktyczne – październik 2025r.

    • Fizyczny obszar rozwoju dziecka
    • Rozwijanie sprawności manualnej.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
    • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
    • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
    • Rozwijanie percepcji słuchowej.

    Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

    • Wzbogacanie wiedzy o emocjach.
    • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich, jak i innych osób.
    • Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
    • Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami.

    Społeczny obszar rozwoju dziecka

    • Kształtowanie odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo podczas zabaw na świeżym powietrzu.
    • Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
    • Rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.
    • Kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie.
    • Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania.

    Poznawczy obszar rozwoju dziecka

    • Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.
    • Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.
    • Wzbogacanie wiedzy na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami.
    • Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.
    • Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
    • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
    • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć matematycznych.
    • Rozwijanie umiejętności liczenia.
    • Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.
    • Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni.
    • Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
    • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami.
    • Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
    • Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.
    • Rozwijanie umiejętności wiązania opisu słownego z obrazkiem.

    Tematy kompleksowe na miesiąc listopad:

    1. Jaka to melodia?
    2. Spotkanie z nauką.
    3. Wszyscy jesteśmy tacy sami.
    4. Nasze inspiracje.

    Założenia dydaktyczne na miesiąc listopad 2025 r.

    • Fizyczny obszar rozwoju dziecka
    • Usprawnianie motoryki małej.
    • Rozwijanie sprawności ruchowej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych.
    • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
    • Rozwijanie naturalnych czynności ruchowych.
    • Doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego.
    • Rozwijanie percepcji słuchowej.
    • Emocjonalny obszar rozwoju dziecka:
    • Wdrażanie do wyrażania szacunku wobec innych osób.
    • Kształtowanie poczucia własnej wartości.
    • Społeczny obszar rozwoju dziecka
    • Kształtowanie postawy asertywnego zachowania się w kontaktach z ludźmi.
    • Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
    • Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
    • Poznawczy obszar rozwoju dziecka
    • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
    • Rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu.
    • Rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami i baśniami.
    • Wzbogacenie czynnego słownictwa dzieci o nazewnictwo związane z poznawanymi zawodami.
    • Budowanie wiedzy ekologicznej.
    • Rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego.
    • Rozwijanie mowy i myślenia.
    • Doskonalenie przeliczania do 3.
    • Kształtowanie umiejętności liczenia.
    • Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach.
    • Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.
    • Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi
    • Rozwijanie koncentracji i wyobraźni.
    • Rozwijanie pomysłowości i sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.

Scroll to Top