• JEŻYKI – Kolejowa 51
  • Dzień kropki

  • Dzień Żółty
    oplus_1056
    oplus_1056
    oplus_1024
    oplus_1056
    oplus_1024
    oplus_1056
    oplus_1056
    oplus_1056
  • Założenia dydaktyczne na miesiąc wrzesień

    – budzenie zainteresowania salą przedszkolną i znajdującymi się w niej zabawkami

    -kształtowanie zainteresowania drugą osobą

    – zachęcenie do samodzielności podczas czynności samoobsługowych i porządkowych

    -rozpoznawanie sygnału dźwiękowego oznaczającego zbiórkę

    -poznawanie nazw pomieszczeń w przedszkola

    -wdrażanie do sprzątania zabawek po skończonej zabawie

    -kształtowanie umiejętności rozróżniania pojęć duży , mały

    -kształtowanie uważności podczas zabaw w przedszkolnym ogrodzie

    -poznanie  zasad i mów w grupie

    -rozwijanie zainteresowań konstrukcyjnych w zabawach klockami

    -wdrażanie do czynnego uczestniczenia w zabawach z grupą

    -kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów  w przestrzeni

    -rozwijanie słownika dzieci o pojęcia związane z ruchem drogowym

    -posługiwanie się pojęciem zebra

    -zapoznanie się z wyglądem policjanta

    -wzmacnianie mięśni rąk i nóg podczas ćwiczeń gimnastycznych

    -rozpoznawanie i nazywanie podstawowych części ciała

    -kształtowanie umiejętności ustawiania się w kole wiązanym i reagowania na określony sygnał

    -kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas rysowanie i innych prac plastycznych

    -rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów związanych z higieną

  • Założenia dydaktyczne na miesiąc październik

    podawanie i rozpoznawanie  wybranych owoców

    – poszerzanie doznań sensorycznych

    – kształtowanie doznań sensorycznych

    – rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego

    – rozwijanie umiejętności tworzenia i kontynuowania prostego rytmu

    – wdrażanie do samodzielności podczas czynności higienicznych i porządkowych

    -rozwijanie logicznego myślenia – klasyfikowanie wg dwóch cech

    – przygotowanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wysokości

    -wzmacnianie mięśni rąk i nóg podczas zabaw gimnastycznych i ruchowych

    -kształtowanie koordynacji wzrokowo -ruchowej

    – rozpoznawanie i określanie położenia przedmiotów w przestrzeni

    -rozpoznawanie i podawanie nazw warzyw

    – doskonalenie umiejętności przeliczania

    – wdrażanie do cierpliwości czekania na swoją kolejkę

    – uświadamianie konieczności mycia warzyw i owoców przed jedzeniem

    -rozpoznawanie kolorów

    -stosowanie się do poleceń nauczyciela podczas zabaw na świeżym powietrzu

    -rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu

    – pokazywanie i podawanie nazw materiału przyrodniczego ( kasztany, orzechy , żołędzie , liście)

  • Dzień Pomarańczowy
  • Założenia dydaktyczne na miesiąc listopad 2024
    • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie
      umiejętności wyrażania emocji
    • kształtowanie umiejętności nazywania członków najbliższej rodziny, zapoznanie z rolą rodziny w
      życiu dziecka, doskonalenie umiejętności rozmawiania o osobach bliskich
    • trening pamięci, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, uwrażliwianie na
      potrzebę niesienia pomocy innym
    • kształtowanie umiejętności dostrzegania zależności między poszczególnymi członkami rodziny,
      zapoznanie z nazwą drzewo genealogiczne, rozwijanie umiejętności posługiwania się
      określeniami: najpierw, potem, na końcu
    • kształtowanie umiejętności rytmicznych, zapoznanie z hymnem Polski, doskonalenie koncentracji
      uwagi
    • kształtowanie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych, zapoznanie z terminami
      ojczyzna oraz patriotyzm, wdrażanie do odpowiedzialności
    • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, zapoznanie z miejscem
      zamieszkania poszczególnych zwierząt, rozwijanie umiejętności sylabizowania
    • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności koncentracji
      uwagi, rozwijanie umiejętności reagowania na umówiony sygnał
    • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań, zapoznanie ze zwierzętami
      gospodarskimi, trening pamięci
    • nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozumienie prostych poleceń,
      integracja grupy w trakcie zabaw ruchowych
    • nazywanie części ciała, rozwijanie świadomości własnego ciała, przeżywanie radości ze wspólnej
      zabawy
    • rozwijanie myślenia matematycznego, utrwalenie pojęcia: para, rozróżnianie prawej i lewej
      strony, kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej
    • zapoznanie ze zmysłami: wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku, rozwijanie inwencji twórczej,
      wdrażanie do poszanowania zabawek
    • kształtowanie motoryki małej, doskonalenie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do sprzątania
      stanowiska pracy po skończonej zabawie
    • doskonalenie umiejętności opisywania różnic między snem ludzi i zwierząt, poszerzanie wiedzy
      na temat zmian zachodzących w przyrodzie podczas zimy, wzmacnianie empatii i troski o innych
      w trudnych warunkach zimowych
    • rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia otaczającego świata, nauka rozpoznawania i
      nazywania różnych zwierząt, nauka szacunku do zwierząt i środowiska naturalnego
    • rozwijanie umiejętności matematycznych, stymulowanie aktywności fizycznej, kształtowanie
      umiejętności skupienia uwagi
    • zauważanie zmian w wyglądzie zwierząt, kształtowanie umiejętności formułowania wypowiedzi,
      wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, wdrażanie do samodzielności
    • wspieranie rozwoju percepcji sensorycznej, nabywanie umiejętności plastycznych, rozwijanie
      umiejętności rozumienia prostych instrukcji i wykonywania zadań, wspieranie samodzielności i
      kreatywności

Scroll to Top
Skip to content