
- Nauczyciele
Ewa Orlecka e.orlecka@edulomianki.pl
Dorota Konopka d.konopka@edulomianki.pl
Zajęcia dodatkowe;
J. angielski ; poniedziałek 8.20- 9.10, wtorek 10.45- 11.15
Zajęcia grupowe z Panią logopedą ; środa 9.30
Zajęcia grupowe z Panią psycholog ; czwartek 9.30
Tematy kompleksowe na miesiąc październik
- Kody jesieni
- W krainie uczuć i emocji
- W krainie zdrowia
- Jaka to melodia
Tematy kompleksowe na miesiąc listopad
- Spotkania z nauką
- Wszyscy jesteśmy tacy sami
- Nasze marzenia
- Nasze inspiracje
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – wrzesień Grupa Smerfy
Rozwój fizyczny
• Usprawnianie motoryki małej.
• Rozwijanie percepcji wzrokowej i percepcji słuchowej.
• Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
• Kształtowanie świadomości własnego ciała.
• Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
Rozwój emocjonalny
• Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.
• Odkrywanie w sobie radości. Uczenie się, jak polubić siebie.
Rozwój społeczny
• Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.
• Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
• Rozwijanie wyobraźni, pomysłowości i umiejętności pracy w zespole.
Rozwój poznawczy
• Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
• Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
• Kształtowanie umiejętności przeliczania.
• Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
• Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć.
• Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia.
• Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie.
• Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich.
• Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
Najważniejsze osiągnięcia dziecka w danym miesiącu
• Wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy przedszkolnej.
• Rozpoznaje emocje – radość i złość.
• Prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie.
• Wodzi wzrokiem za przedmiotem.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – październik Grupa Smerfy
Obszar fizyczny
• Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.
• Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
• Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i percepcji słuchowej.
• Kształtowanie świadomości oddechu.
• Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
Obszar emocjonalny
• Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i doświadczania uczuć zarówno
swoich, jak i innych osób. Wzbogacanie wiedzy o emocjach.
• Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami.
Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt.
Społeczny
• Kształtowanie odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo podczas zabaw na świeżym
powietrzu.
• Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
• Rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.
• Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających
życiu.
• Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi.
• Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym.
Poznawczy
• Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.
• Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.
• Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych oraz pamięci słuchowej.
• Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
• Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć
matematycznych.
• Rozwijanie umiejętności liczenia.
• Rozwijanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.
• Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni.
• Kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami.
• Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
• Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami
plastycznymi.
• Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
• Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęć liczbowych.