MARYNA BYKONYA* NATALIA OBRĘBOWSKA* MAGDALENA FIOŁEK-PRACOWNICY GRUPY
GODZINY DOSTĘPNOŚCI NAUCZYCIELA
MARYNA BYKONYA- PONIEDZIAŁEK 8:00-13:00
kontakt: m.bykonya@edulomianki.pl
Założenia dydaktyczne- wrzesień.
Doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, rozwijanie wrażliwości i emocjonalnej, kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych.
Utrwalenie znajomości imion koleżanek i kolegów, rozwijanie umiejętności określenia podobieństwa pomiędzy ludźmi i pozytywnego wypowiadanie się na ich temat, kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz poszanowania innych, wdrażanie do kulturalnego zwracania się do siebie. Kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych. Poszerzanie wiedzy przyrodniczej, budowanie wiedzy o świecie przyrody za pomocą zmysłów, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie. Tworzenie znaków graficznych, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej, uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie.
Ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny. Zaznajomienie z pracownikami przedszkola, wzbogacenie słownictwa o określenia dotyczące zawodów, kształtowanie odwagi w kontaktach z osobami z bliskiego otoczenia. Rozwijania umiejętności określania położenia przedmiotu i używanie przyimków : za , przed, obok, na ,nad, kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i czekania na swoją kolej.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej, utrwalenie znajomości wyposażenia łazienki, wdrażanie do dbania o czystość. Rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie empatii i wrażliwości.
Wprowadzenie pojęć pasja, zainteresowanie ,hobby. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych zainteresowań, kształtowanie umiejętności organizowania różnych form spędzania czasu wolnego. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat ulubionego zajęcia, wzbogacanie słownika czynnego, wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań, ulubionych zajęć innych dzieci w grupie. Rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża , większa niż, mniejsza niż…, rozwijanie umiejętności komunikacji, obdarzania uwagą osób dorosłych i rowieśników , kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności. Rozwijanie zdolności twórczych dziecka, kształtowanie zdolności manipulacyjnych, wyzwalanie dziecięcej radości, podczas zabaw związanych z rywalizacją.
Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami, kształtowanie umiejętności poszukiwania nowych doświadczeń, wdrażania do swobodnego wyrażania emocji na forum. Wprowadzenie litery „o, O” na podstawie wyrazu „owoc” rozwijania umiejętności rozpoznawania jesiennych owoców z polskich sadach i ogrodach, wspomaganie integracji sensorycznej, kształtowanie umiejętności wykorzystania owoców w jadłospisie, wdrażanie do zdrowego odżywiania. Aktywizowanie twórczego myślenia, kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką, kształtowanie umiejętności podążania za prowadzącym, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał.