
- Nauczyciele
mgr Beata Polc
b.polc@edulomianki.pl
mgr Agnieszka Laskowska
a.laskowska@edulomianki.pl
Klaudia Lipska – pracownik obsługiZajęcia dodatkowe:
Grupowe zajęcia logopedyczne: piątek 10:00-10:30
Grupowe zajęcia z psychologiem: czwartek 13:00-13:30
Angielski: wtorek 8:40-9:10 ; środa 13:20-13:50Zamierzenia dydaktyczne:
Październik
Fizyczny obszar rozwoju dziecka:• Kształtowanie świadomości oddechu.
• Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.
• Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
• Rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał.
• Wdrażanie do aktywności na świeżym powietrzu niezależnie od pogody i pory roku. Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
Emocjonalny rozwoju dziecka:
• Rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt.
• Kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami poprzez kontrolowanie własnego oddechu.
• Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.
• Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.
• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie i troski o nie.
• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką. Wdrażanie do poszanowania życia pod każdą postacią.
Społeczny obszar rozwoju dziecka:
• Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie przedszkolnej.
• Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na wykonywanym zadaniu i doprowadzaniu pracy do końca.
• Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających życiu.
• Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym.
• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka:
• Rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki. Rozwijanie pamięci słuchowej.
• Rozwijanie umiejętności rytmicznego akompaniowania z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych instrumentów perkusyjnych.
• Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
• Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
• Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.
• Rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności porównywania, wskazywania różnic i podobieństw.
• Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.
Wrzesień
Fizyczny obszar rozwoju dziecka:•Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
• Rozwijanie sprawności manualnej.
• Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
• Kształtowanie świadomości własnego ciała.
• Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
• Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
• Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
• Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
• Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych.
Emocjonalny rozwoju dziecka:
• Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.
• Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
• Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.
Społeczny obszar rozwoju dziecka:
• Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
• Bon ton w łazience i przy stolikach.
• Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
• Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
• Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.
• Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka:
• Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
• Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.
• Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.
• Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.
• Rozwijanie mowy i myślenia.
• Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
• Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
• Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.
• Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.
• Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
• Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).