• Nauczyciele

    mgr Beata Polc
    b.polc@edulomianki.pl
    mgr Agnieszka Laskowska
    a.laskowska@edulomianki.pl
    Klaudia Lipska – pracownik obsługi

    Zajęcia dodatkowe:
    Grupowe zajęcia logopedyczne: piątek 10:00-10:30
    Grupowe zajęcia z psychologiem: czwartek 13:00-13:30
    Angielski: wtorek 8:40-9:10 ; środa 13:20-13:50

    Zamierzenia dydaktyczne:

    Październik
    Fizyczny obszar rozwoju dziecka:

    • Kształtowanie świadomości oddechu.

    • Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.

    • Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.

    • Rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał.

    • Wdrażanie do aktywności na świeżym powietrzu niezależnie od pogody i pory roku. Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.

    Emocjonalny rozwoju dziecka:

    • Rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt.

    • Kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami poprzez kontrolowanie własnego oddechu.

    • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.

    • Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.

    • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie i troski o nie.

    • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką. Wdrażanie do poszanowania życia pod każdą postacią.

    Społeczny obszar rozwoju dziecka:

    • Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie przedszkolnej.

    • Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na wykonywanym zadaniu i doprowadzaniu pracy do końca.

    • Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających życiu.

    • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym.

    • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych.

    Poznawczy obszar rozwoju dziecka:

    • Rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki. Rozwijanie pamięci słuchowej.

    • Rozwijanie umiejętności rytmicznego akompaniowania z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych instrumentów perkusyjnych.

    • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

    • Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.

    • Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.

    • Rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności porównywania, wskazywania różnic i podobieństw.

    • Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.

    Wrzesień
    Fizyczny obszar rozwoju dziecka:

    •Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.

    • Rozwijanie sprawności manualnej.

    • Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.

    • Kształtowanie świadomości własnego ciała.

    • Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.

    • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.

    • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

    • Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

    • Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych.

    Emocjonalny rozwoju dziecka:

    • Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.

    • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.

    • Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.

    Społeczny obszar rozwoju dziecka:

    • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.

    • Bon ton w łazience i przy stolikach.

    • Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.

    • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.

    • Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.

    • Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

    Poznawczy obszar rozwoju dziecka:

    • Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.

    • Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.

    • Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.

    • Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.

    • Rozwijanie mowy i myślenia.

    • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.

    • Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

    • Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.

    • Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.

    • Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.

    • Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).

Scroll to Top