– podawanie i rozpoznawanie wybranych owoców
– poszerzanie doznań sensorycznych
– kształtowanie doznań sensorycznych
– rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego
– rozwijanie umiejętności tworzenia i kontynuowania prostego rytmu
– wdrażanie do samodzielności podczas czynności higienicznych i porządkowych
-rozwijanie logicznego myślenia – klasyfikowanie wg dwóch cech
– przygotowanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wysokości
-wzmacnianie mięśni rąk i nóg podczas zabaw gimnastycznych i ruchowych
-kształtowanie koordynacji wzrokowo -ruchowej
– rozpoznawanie i określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
-rozpoznawanie i podawanie nazw warzyw
– doskonalenie umiejętności przeliczania
– wdrażanie do cierpliwości czekania na swoją kolejkę
– uświadamianie konieczności mycia warzyw i owoców przed jedzeniem
-rozpoznawanie kolorów
-stosowanie się do poleceń nauczyciela podczas zabaw na świeżym powietrzu
-rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu
– pokazywanie i podawanie nazw materiału przyrodniczego ( kasztany, orzechy , żołędzie , liście)