- JEŻYKI – Kolejowa 51
- Dzień kropki
oplus_1056 oplus_1056 - Dzień Żółty
oplus_1024 oplus_1056 oplus_1056 oplus_1024 oplus_1056 oplus_1024 oplus_1056 oplus_1056 oplus_1056 - Założenia dydaktyczne na miesiąc wrzesień
– budzenie zainteresowania salą przedszkolną i znajdującymi się w niej zabawkami
-kształtowanie zainteresowania drugą osobą
– zachęcenie do samodzielności podczas czynności samoobsługowych i porządkowych
-rozpoznawanie sygnału dźwiękowego oznaczającego zbiórkę
-poznawanie nazw pomieszczeń w przedszkola
-wdrażanie do sprzątania zabawek po skończonej zabawie
-kształtowanie umiejętności rozróżniania pojęć duży , mały
-kształtowanie uważności podczas zabaw w przedszkolnym ogrodzie
-poznanie zasad i mów w grupie
-rozwijanie zainteresowań konstrukcyjnych w zabawach klockami
-wdrażanie do czynnego uczestniczenia w zabawach z grupą
-kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni
-rozwijanie słownika dzieci o pojęcia związane z ruchem drogowym
-posługiwanie się pojęciem zebra
-zapoznanie się z wyglądem policjanta
-wzmacnianie mięśni rąk i nóg podczas ćwiczeń gimnastycznych
-rozpoznawanie i nazywanie podstawowych części ciała
-kształtowanie umiejętności ustawiania się w kole wiązanym i reagowania na określony sygnał
-kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas rysowanie i innych prac plastycznych
-rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów związanych z higieną
- Założenia dydaktyczne na miesiąc październik
– podawanie i rozpoznawanie wybranych owoców
– poszerzanie doznań sensorycznych
– kształtowanie doznań sensorycznych
– rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego
– rozwijanie umiejętności tworzenia i kontynuowania prostego rytmu
– wdrażanie do samodzielności podczas czynności higienicznych i porządkowych
-rozwijanie logicznego myślenia – klasyfikowanie wg dwóch cech
– przygotowanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wysokości
-wzmacnianie mięśni rąk i nóg podczas zabaw gimnastycznych i ruchowych
-kształtowanie koordynacji wzrokowo -ruchowej
– rozpoznawanie i określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
-rozpoznawanie i podawanie nazw warzyw
– doskonalenie umiejętności przeliczania
– wdrażanie do cierpliwości czekania na swoją kolejkę
– uświadamianie konieczności mycia warzyw i owoców przed jedzeniem
-rozpoznawanie kolorów
-stosowanie się do poleceń nauczyciela podczas zabaw na świeżym powietrzu
-rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu
– pokazywanie i podawanie nazw materiału przyrodniczego ( kasztany, orzechy , żołędzie , liście)
- Dzień Pomarańczowy
- Założenia dydaktyczne na miesiąc listopad 2024
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie
umiejętności wyrażania emocji - kształtowanie umiejętności nazywania członków najbliższej rodziny, zapoznanie z rolą rodziny w
życiu dziecka, doskonalenie umiejętności rozmawiania o osobach bliskich - trening pamięci, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, uwrażliwianie na
potrzebę niesienia pomocy innym - kształtowanie umiejętności dostrzegania zależności między poszczególnymi członkami rodziny,
zapoznanie z nazwą drzewo genealogiczne, rozwijanie umiejętności posługiwania się
określeniami: najpierw, potem, na końcu - kształtowanie umiejętności rytmicznych, zapoznanie z hymnem Polski, doskonalenie koncentracji
uwagi - kształtowanie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych, zapoznanie z terminami
ojczyzna oraz patriotyzm, wdrażanie do odpowiedzialności - kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, zapoznanie z miejscem
zamieszkania poszczególnych zwierząt, rozwijanie umiejętności sylabizowania - doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności koncentracji
uwagi, rozwijanie umiejętności reagowania na umówiony sygnał - kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań, zapoznanie ze zwierzętami
gospodarskimi, trening pamięci - nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozumienie prostych poleceń,
integracja grupy w trakcie zabaw ruchowych - nazywanie części ciała, rozwijanie świadomości własnego ciała, przeżywanie radości ze wspólnej
zabawy - rozwijanie myślenia matematycznego, utrwalenie pojęcia: para, rozróżnianie prawej i lewej
strony, kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej - zapoznanie ze zmysłami: wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku, rozwijanie inwencji twórczej,
wdrażanie do poszanowania zabawek - kształtowanie motoryki małej, doskonalenie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do sprzątania
stanowiska pracy po skończonej zabawie - doskonalenie umiejętności opisywania różnic między snem ludzi i zwierząt, poszerzanie wiedzy
na temat zmian zachodzących w przyrodzie podczas zimy, wzmacnianie empatii i troski o innych
w trudnych warunkach zimowych - rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia otaczającego świata, nauka rozpoznawania i
nazywania różnych zwierząt, nauka szacunku do zwierząt i środowiska naturalnego - rozwijanie umiejętności matematycznych, stymulowanie aktywności fizycznej, kształtowanie
umiejętności skupienia uwagi - zauważanie zmian w wyglądzie zwierząt, kształtowanie umiejętności formułowania wypowiedzi,
wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, wdrażanie do samodzielności - wspieranie rozwoju percepcji sensorycznej, nabywanie umiejętności plastycznych, rozwijanie
umiejętności rozumienia prostych instrukcji i wykonywania zadań, wspieranie samodzielności i
kreatywności
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie