ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD
- Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.
- Rozwijane sprawności manualnej podczas przewlekania sznurówki przez dziurki, zapinanie guzików.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.
- Rozwijanie sprawności manualnej podczas klejenia, lepienia.
- Rozwijanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami – próby cięcia po linii prostej.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
- Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby; łączenie nazw zaczynających się taką samą sylabą, przeliczanie sylab w wyrazach.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: mama, tata.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawca, szewca, malarza, ich roli w życiu społecznym.
- Budzenie zainteresowania zabytkami lokalnymi (pomnikami).
- Rozwijanie postawy szacunku do innych osób – dzieci i dorosłych;
- Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach wymagających przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.
- Zachęcanie do szukania wsparcia w sytuacjach dla dziecka trudnych.
- Wdrażanie do panowania nad emocjami, zwłaszcza trudnymi.