ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD

  • Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.
  • Rozwijane sprawności manualnej podczas przewlekania sznurówki przez dziurki, zapinanie guzików.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas klejenia, lepienia.
  • Rozwijanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami – próby cięcia po linii prostej.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby; łączenie nazw zaczynających się taką samą sylabą, przeliczanie sylab w wyrazach.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: mama, tata.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawca, szewca, malarza, ich roli w życiu społecznym.
  • Budzenie zainteresowania zabytkami lokalnymi (pomnikami).
  • Rozwijanie postawy szacunku do innych osób – dzieci i dorosłych;
  • Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach wymagających przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.
  • Zachęcanie do szukania wsparcia w sytuacjach dla dziecka trudnych.
  • Wdrażanie do panowania nad emocjami, zwłaszcza trudnymi.
Scroll to Top
Skip to content