W grupie pracują:

mgr Dorota Zakrzewska – nauczyciel mianowany

mgr Wiesława Mańkowska – nauczyciel mianowany

mgr Patrycja Rejczak – Sędziak – nauczyciel współorganizujący

Jolanta Stefańska – pomoc wychowawcy

Jadwiga Stasiak – pracownik obsługi.

Język angielski: wtorek – 9:05 – 9:35 , środa – 13:50 -14:20

Grupowe zajęcia z panią Logopedą: czwartek – 13:00

Grpowe zajęcia z panią Psycholog: czwartek – 11:30 – 12:00

1.dla Rodziców Sabinki za zakup gier, układanek i naklejek do grupy.

2. dla Rodziców Nadii za przyniesienie zabawek dla dzieci

3. dla mamy Mateusz za przyniesienie samochodów na prezenty dla chłopców.

4.

1.Nasza grupa

2. Emocje i uczucia.

3.Jesienne inspiracje.

4.Babie lato.

  1. Kody jesieni.
  2. W krainie emocji i uczuć.
  3. W krainie zdrowia.
  4. Wśród zwierząt.
  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  2. Spotkanie z nauką.
  3. Wszyscy jesteśmy tacy sami.
  4. Nasze inspiraje.
  • Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
  • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu.
  • Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych,

Rozwój emocjonalny:

  • Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
  • Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.

Rozwój społeczny:

  • Kształtowanie przynależności do grupy przedszkolnej.
  • Bon ton w łazience i przy stolikach.
  • Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
  • Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.
  • Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

Rozwój poznawczy:

  • Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
  • Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystywania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z instrukcją.
  • Rozwijanie mowy i myślenia.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
  • Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Budowanie czynnego i biernego  słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków.
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych.

Rozwój fizyczny:

  • Kształtowanie świadomości oddechu.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.
  • Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
  • Rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał.
  • Wdrażanie do aktywności na świeżym powietrzu niezależnie od pogody i pory roku.
  • Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.

Rozwój emocjonalny:

  • Rozwijanie empatii-uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt.
  • Kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami poprzez kontrolę oddechu.
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
  • Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie i troski o  nie.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką.

Rozwój społeczny:

  • Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie przedszkolnej.
  • Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na wykonywanym zadaniu i doprowadzaniu pracy do końca.
  • Budowanie wiedzy  i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających życiu.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa w drodze i ruchu ulicznym.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych.

Rozwój poznawczy:

  • Rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki. Rozwijanie pamięci słuchowej.
  • Rozwijanie umiejętności rytmicznego akompaniowania z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych instrumentów perkusyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
  • Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.
  • Rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo- skutkowego , umiejętności porównywania, wskazywania różnic i podobieństw.
  • Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.

Rozwój fizyczny:

  • Rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych.
  • Wyrabianie umiejętności łączenia ruch ze śpiewem.
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej i szybkiej reakcji na sygnał.

Rozwój emocjonalny:

  • Budowanie pozytywnej samooceny.
  • Budowanie poczucia bycia ważnym i potrzebnym.
  • Rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia.

Rozwój społeczny:

  • Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku wokół siebie.
  • Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współpracy.
  • Rozwijanie umiejętności wspólnego podejmowania decyzji.
  • Wdrażanie do uczestnictwa w przedstawieniach i inscenizacjach.
  • Kształtowanie postawy patriotycznej.
  • Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi ( szacunek do symboli narodowych, do ojczyzny ).
  • Rozwijanie umiejętności zauważania indywidualnych i grupowych osiągnięć dzieci, nazywania indywidualnych sukcesów, zauważania i nazywania sukcesów kolegów i koleżanek.
  • Budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie.

Rozwój poznawczy:

  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności wokalnych.
  • Rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej, muzycznej i ruchowej.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, do skupiania uwagi na osobie mówiącej.
  • Rozwijanie zainteresowań książką i czytelnictwem. Wyróżnianie elementów realnych i fantastycznych.
  • Budowanie wiedzy o historii swojego kraju oraz na temat symboli narodowych.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przekładania go na język matematyczny.
  • Rozwijanie mowy i myślenia, umiejętności formułowania odpowiedzi na postawione pytania.
  • Kształtowanie pojęcia liczby.
  • Usprawnianie umiejętności koncentrowania się na określonej czynności.
Scroll to Top