mgr Dorota Zakrzewska – nauczyciel mianowany
mgr Wiesława Mańkowska – nauczyciel mianowany
mgr Patrycja Rejczak – Sędziak – nauczyciel współorganizujący
Jolanta Stefańska – pomoc wychowawcy
Jadwiga Stasiak – pracownik obsługi.
ZAJĘCIA DODATKOWE:
Język angielski: wtorek – 9:05 – 9:35 , środa – 13:50 -14:20
Grupowe zajęcia z panią Logopedą: czwartek – 13:00
Grpowe zajęcia z panią Psycholog: czwartek – 11:30 – 12:00
PODZIĘKOWANIA DLA RODZICÓW
1.dla Rodziców Sabinki za zakup gier, układanek i naklejek do grupy.
2. dla Rodziców Nadii za przyniesienie zabawek dla dzieci
3. dla mamy Mateusz za przyniesienie samochodów na prezenty dla chłopców.
4.
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC WRZESIEŃ
1.Nasza grupa
2. Emocje i uczucia.
3.Jesienne inspiracje.
4.Babie lato.
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
- Kody jesieni.
- W krainie emocji i uczuć.
- W krainie zdrowia.
- Wśród zwierząt.
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LISTOPAD
- Baśnie, bajki, bajeczki.
- Spotkanie z nauką.
- Wszyscy jesteśmy tacy sami.
- Nasze inspiraje.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE WRZESIEŃ
Rozwój fizyczny:
- Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
- Kształtowanie świadomości własnego ciała.
- Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
- Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu.
- Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych,
Rozwój emocjonalny:
- Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.
- Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
- Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.
Rozwój społeczny:
- Kształtowanie przynależności do grupy przedszkolnej.
- Bon ton w łazience i przy stolikach.
- Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
- Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
- Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.
- Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
Rozwój poznawczy:
- Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
- Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.
- Kształtowanie umiejętności wykorzystywania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.
- Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z instrukcją.
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
- Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
- Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków.
- Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
- Rozwijanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – PAŹDZIERNIK
Rozwój fizyczny:
- Kształtowanie świadomości oddechu.
- Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.
- Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
- Rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał.
- Wdrażanie do aktywności na świeżym powietrzu niezależnie od pogody i pory roku.
- Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
Rozwój emocjonalny:
- Rozwijanie empatii-uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt.
- Kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami poprzez kontrolę oddechu.
- Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
- Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie i troski o nie.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką.
Rozwój społeczny:
- Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie przedszkolnej.
- Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na wykonywanym zadaniu i doprowadzaniu pracy do końca.
- Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających życiu.
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa w drodze i ruchu ulicznym.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych.
Rozwój poznawczy:
- Rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki. Rozwijanie pamięci słuchowej.
- Rozwijanie umiejętności rytmicznego akompaniowania z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych instrumentów perkusyjnych.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
- Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.
- Rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo- skutkowego , umiejętności porównywania, wskazywania różnic i podobieństw.
- Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE -MOTYLKI-LISTOPAD
Rozwój fizyczny:
- Rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych.
- Wyrabianie umiejętności łączenia ruch ze śpiewem.
- Rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
- Rozwijanie koordynacji ruchowej i szybkiej reakcji na sygnał.
Rozwój emocjonalny:
- Budowanie pozytywnej samooceny.
- Budowanie poczucia bycia ważnym i potrzebnym.
- Rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia.
Rozwój społeczny:
- Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku wokół siebie.
- Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współpracy.
- Rozwijanie umiejętności wspólnego podejmowania decyzji.
- Wdrażanie do uczestnictwa w przedstawieniach i inscenizacjach.
- Kształtowanie postawy patriotycznej.
- Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi ( szacunek do symboli narodowych, do ojczyzny ).
- Rozwijanie umiejętności zauważania indywidualnych i grupowych osiągnięć dzieci, nazywania indywidualnych sukcesów, zauważania i nazywania sukcesów kolegów i koleżanek.
- Budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie.
Rozwój poznawczy:
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności wokalnych.
- Rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej, muzycznej i ruchowej.
- Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, do skupiania uwagi na osobie mówiącej.
- Rozwijanie zainteresowań książką i czytelnictwem. Wyróżnianie elementów realnych i fantastycznych.
- Budowanie wiedzy o historii swojego kraju oraz na temat symboli narodowych.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przekładania go na język matematyczny.
- Rozwijanie mowy i myślenia, umiejętności formułowania odpowiedzi na postawione pytania.
- Kształtowanie pojęcia liczby.
- Usprawnianie umiejętności koncentrowania się na określonej czynności.