• Nauczyciele

    Ewa Orlecka e.orlecka@edulomianki.pl

    Dorota Konopka d.konopka@edulomianki.pl

    Zajęcia dodatkowe;

    J. angielski ; poniedziałek 8.20- 9.10, wtorek 10.45- 11.15

    Zajęcia grupowe z Panią logopedą ; środa 9.30

    Zajęcia grupowe z Panią psycholog ; czwartek 9.30

    Tematy kompleksowe na miesiąc październik

    1. Kody jesieni
    2. W krainie uczuć i emocji
    3. W krainie zdrowia
    4. Jaka to melodia

    Tematy kompleksowe na miesiąc listopad

    1. Spotkania z nauką
    2. Wszyscy jesteśmy tacy sami
    3. Nasze marzenia
    4. Nasze inspiracje

    ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – wrzesień Grupa Smerfy

    Rozwój fizyczny

    • Usprawnianie motoryki małej.

    • Rozwijanie percepcji wzrokowej i percepcji słuchowej.

    • Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

    • Kształtowanie świadomości własnego ciała.

    • Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

    Rozwój emocjonalny

    • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.

    • Odkrywanie w sobie radości. Uczenie się, jak polubić siebie.

    Rozwój społeczny

    • Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.

    • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.

    • Rozwijanie wyobraźni, pomysłowości i umiejętności pracy w zespole.

    Rozwój poznawczy

    • Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.

    • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.

    • Kształtowanie umiejętności przeliczania.

    • Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.

    • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć.

    • Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia.

    • Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie.

    • Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich.

    • Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).

    Najważniejsze osiągnięcia dziecka w danym miesiącu

    • Wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy przedszkolnej.

    • Rozpoznaje emocje – radość i złość.

    • Prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie.

    • Wodzi wzrokiem za przedmiotem.

    ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – październik Grupa Smerfy

    Obszar fizyczny

    • Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.

    • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.

    • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i percepcji słuchowej.

    • Kształtowanie świadomości oddechu.

    • Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.

    Obszar emocjonalny

    • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i doświadczania uczuć zarówno

    swoich, jak i innych osób. Wzbogacanie wiedzy o emocjach.

    • Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami.

    Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt.

    Społeczny

    • Kształtowanie odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo podczas zabaw na świeżym

    powietrzu.

    • Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.

    • Rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.

    • Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających

    życiu.

    • Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi.

    • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym.

    Poznawczy

    • Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.

    • Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.

    • Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych oraz pamięci słuchowej.

    • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.

    • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć

    matematycznych.

    • Rozwijanie umiejętności liczenia.

    • Rozwijanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.

    • Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni.

    • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami.

    • Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.

    • Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami

    plastycznymi.

    • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

    • Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęć liczbowych.

Scroll to Top