KOCHANYM BABCIOM I KOCHANYM DZIADKOM Z OKAZJI ICH ŚWIĘTA
ŻYCZYMY ZDROWIA, SŁONECZKA, RADOŚCI Z DNIA CODZIENNEGO,
A PRZEDE WSZYSTKIM CZERPANIA RADOŚCI I SIŁ OD SWOICH
FANTASTYCZNYCH WNUCZĄT
ŻYCZĄ „KRASNALE” WRAZ ZE SWOIMI PANIAMI Z PRZEDSZKOLA.
PODZIĘKOWANIA
1. dla BABCI Oliwiera Gaca, za przyniesienie materiałów plastycznych.
2. dla MAMY Leny Wagner, za przyniesienie maseczek paniom z grupy.
3. dla TATY Oliwiera, p. Ludwika Gaca za zorganizowanie, nagrania uroczystości z okazji Pasowania oraz robienie zdjęć dzieciom podczas przedstawienia.
4. dla MAMY Stefcia za zakup materiałów plastycznych.
5. dla MAMY Marty, p. Magdzie Mieleszko za wybór i zakup dyplomów, naklejek i prezentów na uroczystość Pasowania dzieci na przedszkolaków.
6. dla MAMY Michałka S. i TATY Oliwiera za wybór i zakup prezentów na Pasowanie dzieci na przedszkolaków.
7.Radzie Rodziców grupy „Krasnale” za zakup upominków Mikołajkowych.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI
„19 DNI PRZECIWKO PRZEMOCY I KRZYWDZENIU DZIECI I MŁODZIEŻY”
GRUPA „KRASNALE”
Rodzice dzieci zostali powiadomieni o przeprowadzaniu akcji przez nauczycielki w grupie i na stronie internetowej przedszkola. Zgodę na udział dzieci w akcji potwierdzili podpisem na liście w grupie.
Przeprowadzony został tematyczny cykl pogadanek i zajęć dla dzieci z cyklu „Gadki”, czyli proste rozmowy na trudne tematy”. Dzieci poznały kilka prostych zasad , które mają na celu zwiększenie ich bezpieczeństwa , uświadomienie ,kiedy mogą opowiedzieć „nie”, gdzie powinny szukać pomocy , gdy są zaniepokojone czy zmartwione.
Zajęcia odbyły się w tematach :
W ramach akcji dzieci wykonywały tematyczne rysunki, które zabierały do domu.
Symboliczne pomarańczowe serca , pomarańczowe dekoracje w sali, tematyczne pomoce , podsumowanie akcji pomarańczową mandarynką i pamiątkowe zdjęcia nadały kolorytów i uatrakcyjniły prowadzone działania w grupie.
ZAJĘCIA DODATKOWE
JĘZYK ANGIELSKI
poniedziałek – 9:00 – 9:15
wtorek – 9:00 – 9:15
ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE
piątek – 9:30 – 9:50
DRODZY RODZICE !!!
nasze przedszkole włącza się do akcji „Europejski tydzień kodowania”,
w związku z tym chcielibyśmy w naszej grupie zająć się bliżej omawianym zagadnieniem:
Nauka kodowania poprzez zabawę to wstęp do nauki programowa
Nauka kodowania poprzez zabawę bez drogich pomocy edukacyjnych, robotów i komputerów to doskonały sposób poznania języka programowania. Takie wspólne zabawy już na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym uczą logicznego myślenia, przewidywania, wnioskowania, planowania i dostrzegania zależności.
Wiedza z zakresu programowania to szansa na rozwinięcie kompetencji, które przydadzą się w każdym zawodzie. Takie umiejętności jak współpraca w grupie, umiejętność rozwiązywania problemów, przewidywania, czy logicznego myślenia to tylko niektóre z wielu kompetencji, które możemy trenować razem z dziećmi podczas zabaw w kodowanie. Jednak z powodu powszechnego poglądu, że programowanie jest bardzo trudne, a przez to dla wielu nieosiągalne, wciąż dziedzina ta nie jest zbyt popularna. Języka programowania da się nauczyć, podczas wspólnych zabaw, które mogą być atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu.
Jak zrobić planszę do nauki kodowania?
Można znaleźć coraz więcej pomocy edukacyjnych do nauki kodowania. Jednak wcale nie musicie wydawać majątku, aby pobawić się wspólnie z dzieckiem w domu. Plansze można przygotować z dużego kawałka brystolu, pola wykleić za pomocą taśmy izolacyjnej, a cyferki i strzałki wydrukować na komputerze. Dodatkowo do zabaw potrzebne są kolorowe kubeczki, kolorowe karteczki lub klocki.
Plansza może nam służyć do wielu zabaw. Kodować można za pomocą dowolnych zabawek, ludzików, klocków czy autek wytyczając trasy i uwzględniając po drodze różne warunki. Wiele ciekawych pomysłów i scenariuszy na zajęcia z dziećmi znajdziecie również na stronie koduj.gov.pl
Układanie obrazka z klocków
Na podstawie współrzędnych z wydrukowanego obrazka można układać odpowiednie kolory klocków na podanych polach na planszy. W ten sposób zamiast kolorować obrazek ułożyliśmy go z klocków. Zamiast klocków możecie też użyć kolorowych karteczek. To bardzo fajna opcja nauki kodowania obrazków dla dzieci, które nie lubią kolorować.
Tworzenie zakodowanych obrazków
Zakodowane kolorowe obrazki to świetny sposób na obrazowe przedstawienie dzieciom podstaw programowania. Młodsze dzieci kolorują według podanych współrzędnych, a starsze dzieci mogą spróbować zakodować obrazek samodzielnie odczytując współrzędne poszczególnych kolorów i zapisując je poniżej.
Zapraszamy do wspólnych zabaw z dziećmi !
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LISTOPAD:
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:
1.DOMOWI ULUBIEŃCY.
2.TO JUŻ ZIMA.
3.ŚWIĘTA TUŻ – TUŻ
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ:
1.ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE.
2.BABCIA I DZIADEK.
3.ZIMOWE ZABAWY.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
GRUPA „KRASNALE” – WRZESIEŃ 2020r.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
GRUPA „KRASNALE” – PAŹDZIERNIK 2020r.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
GRUPA „KRASNALE” – LISTOPAD 2020r.
ZAŁOŻENIA DYDAKTRYCZNO – WYCHOWAWCZE
GRUPA „KRASNALE” GRUDZIEŃ 2020r.
ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
GRUPA „KRASNALE” – STYCZEŃ 2021 r.
PIOSENKA „BABCIA I DZIADEK”
1.Moja babcia lubi w piłkę ze mną grać,
opowiada bajki kiedy idę spać.
Bo z babcią moi mili wesoło spędzam czas.
Bo babcia często śmieje się i bardzo kocha nas.
2.Dziadek super facet wciąż odwiedza mnie .
Czyta wiele książek , zawsze wszystko wie.
Bo z dziadkiem moi mili wesoło spędzam czas.
Bo dziadek często śmieje się i bardzo kocha nas.
3.Dziś dla mojej babci piękny prezent mam,
uśmiech i buziaków tysiąc babci dam.
Bo z babcią moi mili wesoło spędzam czas.
Bo babcia często śmieje się i bardzo kocha nas.
4.Piosenkę dla dziadka dziś zaśpiewać chcę.
Nigdy drogi dziadku nie zapomnę Cię.
Bo z dziadkiem moi mili wesoło spędzam czas.
Bo dziadek często śmieje się i bardzo kocha nas.
PIOSENKA DLA BABCI.
Babciu, droga babciu powiedz mi, czy potrafisz zrobić to , co my?
My tupiemy – tup, tup, tup, teraz babciu Ty to zrób!
Babciu, droga babciu powiedz mi, czy potrafisz zrobić to , co my?
My klaszczemy – raz, dwa, trzy, teraz babciu zrób to Ty!
Babciu, droga babciu powiedz mi, czy potrafisz zrobić to , co my?
My skaczemy – raz , dwa trzy, teraz babciu podskocz Ty!
Babciu, droga babciu powiedz mi, czy potrafisz zrobić to , co my?
My całuski damy Ci, teraz babciu daj nam Ty!
O ZDROWIU
I Czyste ręce mam,
bo je myję sam,
mydłem , szczotką, ciepłą wodą,
tryskam zdrowiem i urodą.
Czyste ręce mam,
bo je myję sam,
bo je myję zawsze sam.
II Czyste zęby mam,
bo je myję sam,
pastą , szczotką, ciepłą wodą,
tryskam zdrowiem i urodą.
Czyste zęby mam,
bo je myję sam,
bo je myję zawsze sam.
III Czystą buzię mam,
bo ją myję sam,
mydłem , gąbką, ciepłą wodą,
tryskam zdrowiem i urodą.
Czystą buzię mam,
bo ją myję sam,
bo ją myję zawsze sam.
JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram:
ram tam tam, ram tam tam.
2. Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.
3. Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby.
Bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.
4. Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.
TANIEC PAJACYKA Z MISIEM:
Mały miś, śmieszny miś z pajacykiem tańczy dziś.
Mały miś, śmieszny miś zna pajaca nie od dziś.
Skaczą sobie dookoła , bo poleczka jest wesoła.
Mały miś, śmieszny miś z pajacykiem tańczy dziś.
Mały miś, śmieszny miś zna pajaca nie od dziś.
Klaszczą w rączki w rytm muzyki, tak jak lubią pajacyki.
Mały miś, śmieszny miś z pajacykiem tańczy dziś.
Mały miś, śmieszny miś zna pajaca nie od dziś.
Tupią nóżki: raz i dwa, a orkiestra pięknie gra.
JESIENNE DRZEWA :
I Po zielonym lesie chodzi sobie jesień,
przystaje , maluje i dalej wędruje. / bis
Ref: Pastelowych palet zestaw ma niemały,
by jesienne drzewa zawsze pieknie wygladały.
II Dziś od rana zmienia wszystko od niechcenia
na żółto , brązowo, będzie kolorowo / bis
Ref: Pastelowych ………….itd.
III I zielone liście , barwi oczywiście,
na czerwień i złoto, robi to z ochotą/ bis
Ref: Pastelowych ……………..itd.
JESIENNE ZAPASY :
nie chce robić prawie nic,tylko by skakała.
ref.: Orzeszków nie chce zrywać, do dziupli nie chce nosić,
a gdy nadejdzie zima, sąsiadów nie chce prosić.
2. Dziś do rana tup, tup, tup, chomik gdzieś wędruje,
nie chce robić prawie nic, tylko maszeruje.
ref.: Orzeszków nie chce zrywać, do dziupli nie chce nosić,
a gdy nadejdzie zima, sąsiadów nie chce prosić.
JESIEŃ W SADZIE :
1.Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie
dojrzały przysmaki, które jemy co dzień.
ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.
2.Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.
Czy już wszyscy wiecie, co nam dała jesień.
ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.
WIERSZYK DLA BABCI I DZIADKA
Babciu, babciu, życzę Ci zdrowia, szczęścia dobrych dni,
i słoneczka cały czas, babciu, dziadku, kochaj nas!
Dziadku, dziadku ,życzę Ci zdrowia , szczęścia dobrych dni,
i słoneczka cały czas, dziadku, dziadku, kochaj nas!
PALUSZEK
Tu paluszek, tu paluszek
tu pośrodku jest mój brzuszek
tu jest rączka , a tu druga
a tu oczko sobie mruga.
tu jest buźka , tu ząbeczki,
tu wpadają cukiereczki
tu jest nóżka i tu nóżka
chodź zatańczysz jak kaczuszki.
MALUSZKI
Trzylatki i czterolatki to są dzieci z tej gromadki,
co wierszyki recytują i piosenki wyśpiewują.
skaczą pięknie jak piłeczki, buzie mają jak laleczki,
ładnie prace wykonują, rysują i malują.
ŚWIATŁA DROGOWE
Czerwone światło – STÓJ,
zielone światło – IDŹ ( JEDŹ ),
a żółte światło zawsze CZEKAJ,
i tak już musi być !
ZABAWA PALUSZKOWA
Paluszek zaginam, paluszek prostuję,
paluszkiem ucho wskazuję.
Paluszek zaginam, paluszek prostuję,
paluszkiem oko wskazuję.
Paluszek zaginam, paluszek prostuję,
paluszkiem nosek wskazuję.
WIERSZ ,, IDZIE JESIEŃ ”
Idzie łąką , idzie polem
pod złocistym parasolem.
Gdy go zamknie, słońce świeci,
gdy otworzy, pada deszcz.
Kto to taki? Czy już wiecie?
Tak! To właśnie jesień jest!
WIERSZYK O OWOCACH
Wpadła gruszka do fartuszka,
a za gruszką dwa jabłuszka.
A śliweczka wpaść nie chciała
-była jeszcze niedojrzała.